جزئیات تغییر در نرخ اضافه کار پرستاران | استخدام نیرو‌های جدید-راهبرد معاصر

جزئیات تغییر در نرخ اضافه کار پرستاران | استخدام نیرو‌های جدید

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به پیگیری‌های همه جانبه دولت و این سازمان برای حل مشکلات پرستاران، خبر‌های خوشی برای آنها بازگو کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 24
کد خبر: ۲۵۵۳۴۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ چند روزی است که در برخی شهر‌های کشور پرستاران نسبت به عدم رسیدگی به خواسته‌ها و مشکلات خود دست به اعتراض زده اند و تجمعات شکل گرفته است.

پرستاران به عنوان نیروی‌های درمانی خط مقدم درمان بیماران نقش بسزایی در فرایند درمان بیماران در مراکز درمانی دولتی و خصوصی و... دارند به طوری که حضور پرستار بر بالین بیمار همچون مرهی برای جسم رو ح بیمار موثر و کار ساز است.

جامعه پرستاری خدمات زیادی در دوران دفاع مقدس و در ادامه در دوران بحرانی شیوع کرونا داشته است و در روز‌هایی که این ویروس شوم و مرگ آفرین در کشور جولان می‌داد و همه در اضطراب و ترس ناشی از ابتلا به این بیماری به سر می‌بردند پرستاران با ایثار و جانفشانی خود همچون سپری حافظ سلامتی آحد مردم بودند.

اکنون برخی خواسته‌های جامعه پرستاری مانند پرداخت مطالبات و معوقات، اضافه کار اجباری و مبلغ ناچیز دریافتی پرستاران از قبل آن، اجرای نامطلوب تعرفه گذاری خدمات پرستاری و. از جمله مشکلات مبتلابه این عزیزان است.

احمد نجاتیان، رئیس کل سازمان نظام پرستاری درباره «آخرین وضعیت رسیدگی به خواسته‌ها و مشکلات پرستاران»، بیان کرد: تقریبا تمام نهاد‌های کشور وارد این حوزه شدند تا مشکلات جامعه پرستاری که به حق هم است رسیدگی گنند.

وی خاطرنشان کرد: شاید یکی از آخرین پیگیری‌هایی که داشتیم جلسه‌ای بود که در خدمت محد رضا ظفر قندی، وزیر بهداشت داشتیم که وی و رئیس جمهور تاکید جدی بر حل معضلات نظام سلامت داشتند؛ به ویژه حوزه پرستاری که موضوعات کلی را خدمت وی ارائه دادیم و قرار شد وزیر بهداشت در اولویت کاری خودش قرار دهند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ابراز کرد: از نقاط دیگری که امروز انتخاب افتاد این بود که خدمت معاون دادستان کل کشور بودیم که عدم اجرای قوانین دربرخی حوز‌ها را پیگیری کنند؛ بیشترین مشکلی که الان در پرستاری داریم این است که قوانینی در مجلس مصوب شده، اما به صورت کامل اجرا نشده است.

نجاتیان افزود:‌در برخی بخش‌ها مثل بخش خصوصی که اصلا اجرا نشده که این این را گفتیم و قرار شد دادستانی نیز به حمایت از حقوق از دست رفته جامعه پرستاری و مردم ورود جدی کند.

وی درباره آخرین اقداماتی که صورت گرفته و اینکه آیا بودجه‌ای تعلق گرفته است؟ اظهار کرد:‌۷ همت در هفته گذشته که اعلام کردم به دانشگاه‌ها پرداخت شده و طبق اعلامی که به دانشگاه‌ها شده موظف شدند در حوزه پرسنلی به ویژه پرستاری پرداخت کنند و دانشگاه‌ها شروع کردند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: دو سه ماه کارانه‌ها را پرداخت کردند البته عدد کارانه‌ها عدد درستی نیست و خیلی شفاف نیست، اما بخشی از مطالبات در حال پرداخت است، اما مشکل عمده این است که به طور زیر بنایی مشکلات را حل کنیم.

نجاتیان اضافه کرد: به طور کلی سطح حقوق و دستمزد پرستاران پایین است و نیروی پرستاری نیز کم است و اضافه کار اجباری داریم؛ اینها مسائلی است که باید به صورت ریشه‌ای حل شود.

وی ادامه داد:‌امیدواریم در یکی دو روز آینده قیمت مبلغ اضافه کار توسط سازمان اداری استخدامی و وزارت بهداشت اعلام شود؛ ضمن اینکه مجوز استخدام ۲۵ هزار به دانشگاه‌ها را بدهند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ابراز کرد: به نظرم اینها در کوتاه مدت یک فشار کاری را از دوش همکاران پرستار بر دارد و قطعا امیدوار می‌شوند که نیرو وارد سیستم می‌شود و ان شاءالله مبلغ اضافه کاری نیز به حدی که مقداری قابل قبول باشد برسد.

نجاتیان درباره وضعیت فعالیت مراکز درمانی، متذکر شد: بالاخره اعتراضاتی در خیلی نقاط وجود دارد، اما در کل وضعیت ارائه خدمات ما در بیمارستان‌ها به وضعیت پایداری رسیده و بیمارستان‌ها با توان کامل در حال خدمت رسانی هستند؛ البته در برخی بخش‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم که در حال حل و فصل این موضوع هستیم. / فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده